Третій тиждень бізнес-поїздки Джима Лонга — Японія
Коментар президента і генерального директора Gensus Inc., Джима Лонга
У середині вересня ми побували у Токіо (Японія), що вважається найбільш населеним містом у світі з 37 мільйонами жителів, та, незважаючи на величезну кількість людей, здається, мвсто ефективно справляється з їх трафіком завдяки злагодженій роботі громадського транспорту й доріг.
Подорожуючи з центру Токіо до аеропорту Наріта швидкісною автомагістраллю довжиною близько 40 миль, ми побачили масштабну житлову забудову та комерційно-промислові площі нечуваних розмірів. У Токіо тривало велике будівництво, працювали великі крани, що свідчить про позитивний економічний розвиток.
Свинарство Японії
Поголов’я свиноматок у Японії становить близько 800 тис. свиноматок, 17 мільйонів товарних свиней, більшу частину виробництва покривають сімейні господарства на 200 свиноматок, організованих за принципом «від опоросу до забою». Структура сімейних ферм підтримується високими внутрішніми цінами на свиней. Ціна на тушу в Японії становила 725 японських єн за кілограм (5,04 дол. США за кілограм або 2,29 дол. США за фунт). Будь-який виробник свиней у Північній Америці був би радий, отримавши близько 500 дол. США за товарну свиню. Не дивно, що кожна країна-експортер свинини у світі бореться за потрапляння свинини на ринок Японії.
Останні дані демонструють, що Канада та США є основними постачальниками свинини до Японії, причому обидві країни мають рівну частку ринку в 25%. Наступні три основні експортери до Японії — Іспанія, Данія та Мексика. Той факт, що Мексика (10%) входить до першої п’ятірки, є цікавим з огляду на вищу ціну на свиней у Мексиці, а також те, що вона сама є великим імпортером свинини. Північноамериканські поставки мають перевагу в коротшій відстані до Японії, ніж європейські. Оскільки Японія частіше обирає охолоджену, а не заморожену свинину, це дає перевагу Північній Америці завдяки можливості доставки за менший час.
Розуміємо, що Японія імпортує близько 50% споживання свинини. Якщо внутрішній забій становить близько 17 мільйонів, наша арифметика вказує, що для заповнення імпорту потрібно десь 17 мільйонів свиней. Якщо 50% імпорту припадає на США та Канаду, то потрібно 8,5 млн. свиней. Безумовно, це великий покупець, якого потребують усі країни-експортери.
Крім того, японія історично шукала кращу свинину. На деяких свинокомплексах США та Канади працюють японці, які відбирають туші. Японське визначення якості — це мармуровіша свинина з червонішим кольором. Чому? Тому що вона смачніша. Зайдіть до японського магазину і побачите чудову презентацію не лише свинини, а й майже будь-якого іншого продукту харчування. Це справді вражає, скільки зусиль докладають до презентації продукту. Очевидно, що все це спрямовано на задоволення очікувань японських споживачів. Тут немає пластів замороженої корейки по 1,99 дол. США/фунт, як бачимо в більшості північноамериканських магазинів.
Під час зустрічей в Японії ми мали змогу поспілкуватися з представниками індустрії, які визнають, що кращі смакові якості свинини є ключем до споживчого попиту. Виявили, що японські виробники шукають ще якісніший продукт, вироблений за конкурентною собівартістю.