Звіт Genesus про глобальний ринок свинини — Китай, жовтень 2024
Лайл Джонс, менеджер з продажу Genesus в Китаї
Середньотижнева ціна на живець у Китаї знижувалася три тижні поспіль і 27 вересня 2024 року склала 18,01 юаня за кілограм (1,14 дол. США за фунт), що на 4,5% менше, ніж 20 вересня, коли ціна на свиней становила 18,86 юаня за кілограм.
Великі ферми нарощують виробництво. Бачимо, що це збільшення виробництва відбувається за рахунок заповнення раніше порожніх приміщень, а не за рахунок нового будівництва. Сьогодні в Китаї будується дуже мало нових свиноферм, якщо взагалі будуються. Порожні ферми можна придбати за частку вартості нового будівництва — тому виробники запитують себе, навіщо будувати нові об’єкти?
Процес консолідації, що триває в Китаї, буде схожий на той, що відбувався в США 20 років тому, коли у багатьох виробників закінчилися гроші (або зобов’язання), і вони продали свої підприємства іншим, які шукали можливості для зростання.
Залишається питання, яким буде ринок у майбутньому? Без сумніву, більша кількість свиней на виробничому конвеєрі триматиме ціни під контролем. Проблеми з біобезпекою, контролем хвороб і падежем залишаються важливими факторами в китайському свинарстві. Джерела повідомляють, що лише деякі великі ферми можуть стабільно утримувати рівень смертності на рівні 10%, тоді як більшість — 15% і вище. Спалахи хвороб (АЧС, PRRS) є безперервними і повторюваними. Крім того, не схоже, що багатоповерховсвинокомплекси є рішенням проблеми. Переміщення свиней ліфтами вгору і вниз та боротьба з хворобами створюють очевидні проблеми.
Безумовно, свинарство не було легким бізнесом в останні кілька років, і виклики залишаються. Однак в Genesus вважаємо, що основний виклик, який стоїть перед галуззю, — це «можливість» постачати кращий продукт «Смачна свинина». Нещодавно ми відвідали Sam’s Club в Шанхаї, де м’ясо було цільовим продуктом, розташованим у віддаленій частині магазину — далеко від каси. Там була велика вітрина «Преміум-свинина» від «Чорної свині», а відруби продавалися втричі дорожче, ніж звичайне світле свиняче м’ясо. Коли ми запитували людей, чому вони готові платити більше за м’ясо чорної свині, вони завжди відповідали «кращий смак».
Genesus вважає, що як галузь, ми повинні підняти планку і виробляти кращий продукт, щоб стимулювати споживчий попит, піднявши ціни на свинину. Просто намагатися скоротити витрати і зробити свинину дешевшою — не вихід. Хороша новина полягає в тому, що компанія Genesus вже виконала роботу, провівши понад 20 років досліджень і розробок, щоб забезпечити стабільно «Преміум-продукт» за конкурентною собівартістю виробництва. Ті далекоглядні компанії, які першими створять ринок свинини преміум-класу, зможуть скористатися цією можливістю!
Усередині Sam’s Club у Шанхаї